Albo po prostu samemu napisać, bo trudne to to nie jest:
Tutaj jest mój:
Kod:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2" ?>
<!DOCTYPE squad SYSTEM "squad.dtd">
<?xml-stylesheet href="squad.xsl" type="text/xsl"?>
<squad nick="Niezrzeszony">
<name>Brak</name>
<email>pawel.majczyk@gmail.com</email>
<web>sid.nd.e-wro.pl</web>
<picture>rank.paa</picture>
<title>Private</title>
<member id="697348" nick="SiD">
<name>SiD</name>
<email>pawel.majczyk@gmail.com</email>
<icq>GG:4418503</icq>
<remark>Private</remark>
</member>
</squad>
Plik o takiej treści, wrzucam na serwer www, by mieć bezpośredni url (
http://sid.nd.e-wro.pl/arma/ja/squad.xml), który wklejam później w pole w profilu ArmA dedykowanym właśnie dla XML. Jeżeli chce się nam, by bezpośredni link do xml wyglądał również dobrze w przeglądarce internetowej, to tworzymy dodatkowe style (które już są zlinkowane w przykładzie - squad.
xsl). Oczywiście nikomu już się nie chce edytować ten xsl tak, by wyglądał interesująco, bo głównie i tak będzie nasz squad.xml przeglądany z poziomu army, która to styli nie czyta, bo ma własne predefiniowane okienko z graczami, w których wyświetla te informacje.
Kluczowe jest zamieszczenie linku do loga to jest dokładnie ta linijka:
Kod:
<picture>rank.paa</picture>
Jeżeli chcemy to zmienić na logo np. Crow 3 Fireteam 3, to podmieniamy stosowny link:
Kod:
<picture>[b]http://www.etcslive.pl/ftp/crow3ft4.paa[/b]</picture>
Zauważcie, że wcześniej nie było podanego prefiksu w adresie "http://...", ponieważ plik z logiem znajdował się bezpośrednio w katalogu z plikiem xml.
Kwestia twarzy to już technicznie prosta sprawa - po prostu w katalogu z profilami wrzucamy plik graficzny z face. Problemy są już później ze stworzeniem dobrej jakości twarzy. Potrzebujemy na pewno kilku zdjęć własnej facjaty, gdzie koniecznością są zdjęcia en face, oraz oba profile. Przydatne są również inne ujęcia. Jak ktoś zainteresowany, to znajdę siatkę na której mamy pomieścić poszczególne elementy twarzy (modelu modyfikować nie można w grze, więc musimy zdjęcie zniekształcić, by usta były na miejscu tak jak i oczy - psuje to efekt, ale nie jest to tymczasowo do przeskoczenia, dlatego musimy być do siebie troche niepodobni w grze).
Nasza morda robocza powinna wyglądać mniej-więcej tak:
http://sid.nd.e-wro.pl/arma/sid_face.jpg
Następnie trzeba wprowadzić kilka modyfikacji.
- Usunięcie oczu z facjaty i wyciemnienie gałek, aby przypadkiem białe krawędzie nie pojawiły się na modelu np. powiek.
- usunięcie cienia na nosie, gdyż arma sama powinna zależnie od położenia światła w grze cieniować twarz.
- skalowanie w dół, tak aby zbytnio nie obciążać łącza innych graczy (wielki lag przy dołączaniu, oraz częste restrykcje co do wielkości 'custom files')
- dobranie odpowiedniej jasności (koszmar) - w związku z bugiem ArmA z JPG, na kartach GeForce tekstury są ciemne, a na kartach ATI strasznie jasne - dlatego musimy dobrać ogólny poziom jasności tak, aby nie być murzynem dla nVidiowców, ani nie michaelem jacksonem przykrytym kremem dla użytkowników ATI.
- namalowanie nie mal od zera nosa - próbkując kolory z okolic twarzy.
Średniej jakości twarze można zobaczyć tutaj:
http://sid.nd.e-wro.pl/arma/face.jpg
