Coop CFOG - Skirmish Day 1
Czas operacyjny: 20151127/2130-20151128/0000
Miejsce:

(zobaczymy jak pójdą testy)
Status: spotkanie wirtualne CFOG
Zapisy: w wątku
Platforma: ArmA III + CBA + TFAR (bez RHS!)
Komunikacja: TS, adres: 46.41.128.254 (alias ts.libtom.com), hasło na serwer: misja
Sytuacja
Wyspa Altis pogrążona jest w wojnie domowej. Siły rebeliantów nazywających siebie FIA wraz ze wsparciem obcego mocarstwa zdobyły przewagę w konflikcie z siłami zbrojnymi AAF, które pozostały lojalne wobec legalnego rządu, obecnie na uchodźctwie.
Morale sił AAF jest coraz niższe, dezercje są coraz częstsze, brakuje sprzętu, którego znaczna część wpadła w ręce FIA. AAF zostało zepchnięte do defensywy, jest w stanie tylko odpierać ataki rebeliantów, co chwila oddając kolejne przyczółki.
Wśród grupy zaprawionych w bojach weteranów AAF pojawił się pomysł śmiałego ataku na pozycje FIA z flanki w samo serce ich terytorium, aby przywrócić morale i spróbować odmienić losy konfliktu.
Plan ten został przyjęty przez HQ i oddział został wyposażony w minimum niezbędnego sprzętu, oraz przerzucony w miejsce operacji pod osłoną nocy.
Jeszcze tej samej nocy, po szturmie, udało się zdobyć niewielki posterunek rebeliantów, wraz z kilkoma pojazdami i sprzętem, który będzie służył za bazę wypadową.
O świcie oddział przygotowuje się do wymarszu...
a) Siły nieprzyjaciela
Siły FIA składają się z dość dobrze wyszkolonych rebeliantów. Ich wyszkolenie sugeruje, że odbyli oni przynajmniej podstawowe wyszkolenie wojskowe. Na chwilę obecną brak twardych dowodów kto stoi za tymi szkoleniami.
Na ich wyposażeniu są zarówno lekki pojazdy terenowe, w tym uzbrojone, ciężarówki cywilne przerobione na wojskowe, oraz nieznana liczba pojazdów opancerzonych zdobytych na wycofujących się siłach AAF, a także innych nieznanego pochodzenia.
Zwiad przeprowadzony przez jednego z ostatnich dronów pozostających na wyposażeniu wykazał, że rebelianci nie podchodzą zbyt poważnie do patrolowania swojego terytorium. Fakt, że w trakcie zwiadu urwał się kontakt z dronem wskazuje, że na ich wyposażeniu znajdują się jakieś środki plot.
b) Siły własne
Niewielki oddział weteranów z wyposażeniem osobistym. Ze względu na braki w całych siłach AAF brak sprzętu specjalistycznego.
Do dyspozycji są także zdobyte dwa pojazdy terenowe nieuzbrojone, jedna ciężarówka, oraz kilka skrzyń z amunicją.
Dowódcy mają możliwość wezwania śmigłowca transportowego w celu ewakuacji po wykonaniu zadań [RADIO 0-8-1]. Zalecana jest przy tym szczególna ostrożność ze względu na obecność plot. (możliwość dwóch wezwań - TYLKO)
c) ROE
AAF - w obszarze działań nie ma żadnych sojuszniczych jednostek.
FIA - zezwolenie na eliminację wszystkich kontaktów i niszczenie sprzętu.
Cywile - w obszarze działań nie powinno być żadnych cywili. Zostali oni albo przegonieni przez rebeliantów, albo sami uciekli na wieści o brutalności FIA.
? ? ? - w przypadku napotkania innych sił należy zachować szczególną ostrożność i zebrać jak najwięcej danych na temat tych sił.
d) Prognoza pogody
Przewidywana jest gęsta mgła, duże zachmurzenie z lekkimi opadami deszczu. Możliwe późniejsze przejaśnienia.
Zadania
Zadanie główne: Zniszczyć jak najwięcej sił FIA w wyznaczonych punktach. Kolejność działań zależy od dowódcy. Każdy wyeliminowany punkt osłabi siły FIA, wzmocni morale AAF, a także umożliwi wykorzystanie większej ilości sprzętu w przyszłych zadaniach. Im więcej, tym lepiej. W punktach, w których zostanie wykryty sprzęt FIA, należy ten zniszczyć aby wykonać dane zadanie.
Zadanie główne: W punkcie VIPy znajdują się byli oficerowie Wojsk Pancernych AAF, którzy zdezerterowali i przeszli na stronę FIA. Ich eliminacja jest kluczowa ze względu na posiadaną przez nich wiedzę, a także jako przykład dla innych potencjalnych dezerterów. VIPów można łatwo rozpoznać po tym, że w swojej bezczelności, nadal korzystają z czarnych beretów Wojsk Pancernych.
Ewakuacja: Dowódca decyduje kiedy należy przerwać ataki. Następnie wezwie śmigłowiec transportowy w bezpiecznym miejscu (sugerowane LZ na południe od bazy wypadowej) i oddział powróci do bazy AAF gdzie zamelduje się u Szefa Sztabu. Wykonanie tego zadania kończy misję (liczba i rodzaj wykonanych zadań dowolna).
Realizacja
Oddział rozpoczyna działania w bazie wypadowej. Do dyspozycji ma pojazdy zaparkowane przy drodze, oraz kilka skrzyń ze sprzętem w razie potrzeby przezbrojenia.
Zasoby są ograniczone, więc wskazane jest wykazanie się oszczędnością w ich zużywaniu.
Na mapie zostały oznaczone strefy czerwone, do których nie powinno się zbliżać, ze względu na znaczne siły nieprzyjaciela tam skoncentrowane. Naruszenie granic stref zamkniętych oznacza pewną śmierć całego oddziału.
Ze względu na dużą ilość zadań niewskazane jest powracanie do bazy po każdym wypadzie, jednakże decyzja ostateczna należy do dowódcy.
Im dalej w teren nieprzyjaciela, tym większe szanse na napotkanie wrogich patroli.
Straty w ludziach można uzupełnić w bazie wypadowej.
RESPAWN
Zasady respawnu:
- Został on wprowadzony próbnie aby sprawdzić jaki będzie miał wpływ na przebieg misji i klimat.
- Zabrania się durnych zachowań typu "RAMBO, bo i tak się zrespię". W przypadku takiego zachowania dowódca ma możliwość wykluczyć gracza z misji.
- Czas odrodzenia wynosi 5 minut.
- Po respawnie zabrania się nawiązywania jakiegokolwiek kontaktu drogą radiową, czy też w inny sposób, z resztą oddziału, nawet gdy będzie się wywoływanym.
- Po respawnie zabrania się opuszczania bazy wypadowej, jeżeli oddział nie wróci do bazy w celu przezbrojenia i uzupełnienia strat.
- Jeżeli gracz po śmierci odrodzi się w bazie wypadowej, ale uzna że musi przerwać rozgrywkę, proszony jest o podanie tego do wiadomości na czacie i zaczekanie na potwierdzenie że komunikat doszedł.
- Zabrania się wysyłania pojedynczego żołnierza po "odbiór" wsparcia, czy innych podobnych zagrywek. Jak się wraca uzupełnić straty w sprzęcie i ludziach, to z głową, a nie na wariata.
Jeżeli komuś ograniczenia się nie podobają, to zapraszam na slot MissionMaker'a
Uczestnicy:
1. Krzepki
2. ...