CFOG

Cooperative Flashpoint Online Gaming
Obecny czas: 2018-10-16, 13:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Operacje CFOG - ogólnie
PostWysłany: 2011-03-04, 13:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2014
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
Drodzy i Szanowni.

Niniejszym chciałbym zaproponować włączenie do panteonu naszych CFOGowych rozgrywek nowego typu. Właściwie, jeśli dobrze się nad tym zastanowić, byłaby to ewolucja tzw. "zwykłych coopów", tym niemniej przecież kampanie, rozgrywki warfare, czy nawet RealTac'ki i RealOpsy również są niczym innym, jak ewolucją coopów. A stopień organizacji, formalizacji i powtarzalności miałby w tym przypadku znacznie przewyższać "zwykłe coop nighty". Dlatego postanowiłem przedstawić swój pomysł jako osobny typ rozgrywki.

Cykl życia kampanii jest taki, że grywamy w nie kilka tygodni / miesięcy, a następnie na co najmniej podobny czas następuje przerwa. I bardzo dobrze, bo inaczej nie tylko bylibyśmy kampaniami znudzeni już na starcie, ale także stopień "świeżości" w tym typie rozgrywek pozostawiałby sporo do życzenia.

Pomyślałem jednak, że czas pomiędzy kampaniamii warto wypełnić czymś jeszcze, oprócz zwykłych misji coopowych i organizowanych od czasu do czasu RealOpsów. Rozgrywki Warfare, w których brałem ostatnio udział, stały się dla mnie punktem wyjścia przy kształtowaniu pomysłu.

Żeby nie wyważać otwartych dni, a jednocześnie pozostawić wrażenie czegoś nowego i oczywiście rozwinąć to, co nazywamy czasem "kwintesencją CFOGa" chciałbym zaproponować Drogim i Szanownym coś, co nazywać będziemy po prostu:

OPERACJE

Według tego, co sobie wymyśliłem, różnic względem tradycyjnych misji coopowych będzie sporo, ale zdecydowana większość z nich dotyczyć będzie skali, a nie metod działania. A zatem - "Operacje" będą znacznie większe od regularnych coopów, właściwie pod każdym możliwym względem:

1. Rozwiniemy na większą skalę to, na czym opiera się każda duża operacja wojskowa - a zatem etap planowania i pracy sztabowej
2. Rozwiniemy i sformalizujemy strukturę dowodzenia
3. Wprowadzimy etap szkoleń, które ukierunkowane będą na osiągnięcie umiejętności potrzebnych pod kątem wymogów konkretnej operacji
4. Wprowadzimy zasady i reguły przeprowadzania Operacji tak, aby każdy organizator działał według jasnych, powtarzalnych procedur i miał dzięki temu po prostu ułatwione zadanie
5. Wykorzystamy na większą skalę moduł High Command. Podobnie niedobory w zakresie ilości graczy względem skali zadania kompensować będziemy żołnierzami AI pozostającymi pod kontrolą uczestników rozgrywki.

Dodatkową regułą, którą chciałbym zaproponować, byłaby ta, iż trzon fabularny każdej Operacji miał swoje odniesienie w operacji wojskowej, która gdzieś kiedyś została przeprowadzona w rzeczywistości. Myślę, że nie będzie to warunek sine qua non, ale spróbujmy się tego trzymać, o ile się da, bo na pewno podniesie to walory rozgrywki.

Jeśli to, co napisałem powyżej, sprawia w Waszych głowach wrażenie skomplikowanego, trudnego do realizacji i mało realnego - niech przestanie :) Bo takie nie jest. Operacja to po prostu duża misja coopowa. Klucz do sukcesu stanowić będą owe jasno określone reguły, których zarys przedstawiam w osobnym wątku. Oczywiście - ze strony organizatora i zaangażowanych dowódców Operacja wymagać będzie nieco większego zaangażowania, niż regularny coop, ale właśnie dlatego doszedłem do wniosku, iż stanowić powinna osobny typ rozgrywki. Zwłaszcza, że Operacje organizowane będą również co jakiś czas, a nie co tydzień.

Tak naprawdę najlepszym rozwiązaniem, zamiast rozpisywać się nad szczegółami koncepcji będzie konkretny przykład. Dlatego rozpocząłem przygotowania do organizacji pierwszej Operacji, której szczegóły ogłoszę wkrótce.

W tak zwanym międzyczasie, jeśli pojawią się u Was jakieś uwagi, pomysły, sugestie związane z Operacjami, piszcie tu lub na PW.

_________________
http://www.polskilogopeda.co.uk | http://www.tomaszlibich.net
"Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia."


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group