CFOG

Cooperative Flashpoint Online Gaming
Obecny czas: 2018-10-20, 06:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 303 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: DREIDE CRISIS - kampania multiplayer - informacje
PostWysłany: 2009-04-15, 22:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2014
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
Panie i panowie, mam przyjemność oficjalnie ogłosić, że część główna przygotowań do drugiej kampanii multiplayer w ramach rozgrywek CFOG w ArmA została zakończona.

Naszej obecności wymaga sytuacja na wyspie Dreide, zlokalizowanej fikcyjnie na Morzu Bałtyckim, targanej konfliktem wewnętrznym.

Pod adresem kampania.cfog.pl znajdziecie wprowadzenie fabularne w postaci nowego niecoDziennika, pusty na razie roster i reguły gry.

Bardzo proszę wszystkich zainteresowanych o zapoznanie się z materiałami, a zwłaszcza z zasadami rozgrywki, ponieważ w wielu punktach uległy one znaczącym zmianom.

Sprawa najważniejsza z technicznego punktu widzenia (choć zapewne niektórzy poczują się tym rozczarowani), to fakt, iż zrezygnowałem z wykorzystania w trakcie tej kampanii jakiegokolwiek moda. Innymi słowy, gramy na czystej ArmA+QG i paczce addonów specjalnie przygotowanej na potrzeby przedsięwzięcia.

O najważniejszych przyczynach tej decyzji już piszę. Jak zawsze przeważa u mnie troska o stabilność i pewność rozgrywki, a popularny w ostatnich tygodniach ACE to nie tylko bardzo duża (rozmiarowo) modyfikacja, ale również nadal wersja beta.

Z podobnych przyczyn uznałem, iż aktualna cfogpaczka również nie powinna znaleźć się wśród obowiązkowych addonów kampanii - chodzi o to, by osobom spoza CFOGa nie stawiać na wejściu barier w postaci konieczności ściągania i konfigurowania dużej ilości modów i addonów, z większości których i tak nie skorzystamy.

Zachęcony możliwościami serwera, o których poinformował mnie jakiś czas temu MaxiKaaz, chciałbym bowiem spróbować wciągnąć do rozgrywki także osoby spoza CFOGa (głównie skupione wokół forum armedassault.com.pl).

Wiąże się z tym pewne ryzyko, ale nie mam wątpliwości, że przy pomocy kompetentnych dowódców uda nam się zapanować nad tłumem i pozbyć się ewentualnych jednostek problematycznych. O samych dowódcach niżej.


Dreidepack jest gotowy, ale jeszcze niedostępny online - wystawię go dziś w nocy, od rana będzie pod linkiem widocznym już w niecoDzienniku. Napiszę osobną informację jutro.

Sprawa druga, ważna z punktu widzenia rozgrywki, to organizacja struktury dowodzenia. Chciałbym dokonać jej w ciągu najbliższych dni, gdy spłyną pierwsze zgłoszenia, poprzez zaproponowanie niektórym osobom objęcia konkretnych funkcji na cały czas trwania kampanii i w ten sposób przesunąć nieco, czy może rozłożyć na więcej ramion ciężar ogarnięcia całości, a jednocześnie dodać faktycznej wagi pełnionym funkcjom dowódczym. Szczegóły w "Zasadach rozgrywki" i w następnych postach.

Organizatorami i moderatorami kampanii w wymiarze personalnym jestem ja i MaxiKaaz - w przypadku pytań, wątpliwości lub propozycji zwracajcie się proszę bez wahania do któregokolwiek z nas.

Termin pierwszej rozgrywki: 01.05.2009*, godz. 21:30. Zostanie to potwierdzone w osobnym temacie.

Ku chwale CFOG!

*pod warunkiem, że na długi weekend większość z Was nie planuje wyjazdu ;)


Ostatnio edytowany przez shelton, 2009-06-08, 19:31, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-15, 22:56 
Nie rozumiem rezygnacji z ACE. Beta, nie oznacza, ze nie nalezy tego wykorzystywac. Statusu final, produkcje fanowskie, czesto nie uzyskuja nigdy. Zreszta takiego statusu nie miala nawet pierwsza wersja Arma ;-). Jeszcze raz szkoda, bo to mod wiele wnoszacy i jakies deklaracje o jego uzyciu w kolejnej kampanii padaly, wiec troche zawod jest.


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-15, 23:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-01-17, 01:06
Posty: 636
Miejscowość: Warszawa Ochota
Way to go Shelton.
Wcigniecie szerszego grona ludzi da nam dodatkowego kopa bo penie na cfogowiczow spadnie obowiazek dowodzenia i szkolenia.
niestety na pierwsza bitwe sie nie pojawie bo wlasnie zaplanowalem wyjazd do zakopanego.

ps strona kampanii sie nie laduje podejrzewam ze wlasnie cos przerabiasz...

_________________
SI VIS PACEM, PARA BELLUM
www.fia.com.pl
Once we have a war there is only one thing to do. It must be won. For defeat brings worse things than any that can ever happen in war.
Ernest Hemingway


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-15, 23:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2014
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
Dzięki za szybki feedback.

@FF, argument o becie rzeczywiście padł, ale jako "jeden z", w moim odczuciu najmniej istotny z powyższych ;) Ale rozumiem Twój punkt widzenia, oczywiście.

Do powyższego dodam jeszcze - żebyśmy tak podczas coopów wykorzystywali realnie choć 50% możliwości tego 3GB giganta... Obawiam się, że przy kampanii byłoby podobnie - granie z modem "żeby się nazywało, że jest". Zwłaszcza, że: a). większość jednostek ACE przy tym teatrze działań byłaby zbędna; b). patrz argumenty o ludziach spoza CFOG

@chewie, mam obawy, że ze względu na termin z obecnością może rzeczywiście być różne - dlatego podkreśliłem, że to propozycja.

Shelton w PW na ten sam temat innemu CFOGowcowi napisał(a):
Tylko, że alternatywą jest:

a). 24.04 - ale po pierwsze czasu już mało, a po drugie o 2:30 w dniu 25.04 większość z graczy wywodzących się z FIA będzie się pakowało do busa w drodze na RedRiver

b). 08.05 - ale to kurewsko odległy termin, niemal miesiąc jeszcze i muszę brać pod uwagę, że jeżeli misje mają się odbywać co dwa tygodnie, to po trzech misjach będą... wakacje. I znów będzie, że wyjazdy itp.


Pomyślałem teraz o 30.04, choć to czwartek. No, ale skoro piątek wolny...? Zobaczymy, wrzucę jutro lub pojutrze posta z pytaniem na ten temat.

A strona się ładuje, podejrzewam, że dodałeś w adresie "www" ;)


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-15, 23:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-01-17, 01:06
Posty: 636
Miejscowość: Warszawa Ochota
W ICArma jest uzywane chyba cos takiego jak ACE light ale nie jestem pewien, czyli tylko to co najlepsze i niezbedne do podniesienia poziomu gry.

Co do nowych rekrutow to juz dawno chcialem Ci zaproponowac probe zaangazowania zagranicznego srodowiska coop... ale to temat na inna dyskusje...

Jutro ide do fotografa trzasnac se portert do awatara w wz93 ;-)

_________________
SI VIS PACEM, PARA BELLUM
www.fia.com.pl
Once we have a war there is only one thing to do. It must be won. For defeat brings worse things than any that can ever happen in war.
Ernest Hemingway


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-15, 23:16 
Taka mała sugestia z mojej strony : Przed rozpoczęciem kampanii rozegrać wcześniej jedną misje testową, aby uniknąć powtórki z początku UHAO. S!


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-15, 23:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-06-28, 16:37
Posty: 94
Miejscowość: Warszawa
Shelton.....Jak zwykle profesjonalnie zrobiony "niecodziennik" :-)

_________________
xfire: jackk007


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 07:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2014
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
chewie napisał(a):
W ICArma jest uzywane chyba cos takiego jak ACE light ale nie jestem pewien, czyli tylko to co najlepsze i niezbedne do podniesienia poziomu gry.


Poszperam.

chewie napisał(a):
Jutro ide do fotografa trzasnac se portert do awatara w wz93 ;-)


Wariat ;)

Duku napisał(a):
Przed rozpoczęciem kampanii rozegrać wcześniej jedną misje testową, aby uniknąć powtórki z początku UHAO.


Good point. Tak zrobimy.

UWAGA! Paczka addonów do Dreide Crisis jest już na serwerze ftp, można ściągać. Na razie tylko pod tym linkiem, ale jak się MaxiKaaz wyśpi po podróży to może się uda jeszcze jakiś mirror wykombinować. No i przede wszystkim skonfigurować serwer do testów.

Czekam na pierwsze zgłoszenia! ;)

Jeśli chodzi o sam pack, jest w nim trochę addonów, które pewnie już macie (np. wyspa Dreide), ale przygotowany jest z myślą o tych, którzy nie mają nic, więc chyba nic się nie stanie, zwłaszcza, że ma tylko 400 MB.


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 07:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-02-19, 23:32
Posty: 97
Miejscowość: Grójec
A czy w paczce jest system ran i leczenia z ACE albo innego modu ? Całkiem klimatyczne jest wyciąganie swoich rannych z pod ognia . Jeśli mi jako "nowemu" tylko można to deklaruję chęć przystąpienia do kampani


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 10:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-05-30, 07:24
Posty: 1044
Miejscowość: Warszawa
Powiem tak. Fajna jest kamania, ale jeśli rezygnujemy z plusów ACE to ja odpuszczam i poczekam na ArmA 2 czy inną ciekawą akcję na ACE. Granie na czystym ArmA mnie tak nie kręci (dlatego od dawna nie gram).

Niech będzie, że to protest.

_________________
Podręcznik Taktyki ASG


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 10:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-02-19, 23:32
Posty: 97
Miejscowość: Grójec
W sumie zgadzam się z Greyem , właśnie zobaczyłem jak to wszystko wygląda bez ACE i troszkę trudno jest grać po tym co widziałem w ACE ,

Co mnie razi ,

Za duża celność za mały odrzut broni, no i te wielgachne czcionki,

Pewnie jeszcze za mało wiem ale jeśli poprzednia kampania była z ACE i nie mieliście większych problemów to po co wracać do zwykłej jeśli się wszystkim podobało to co było ?


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 10:25 
Grey napisał(a):
Powiem tak. Fajna jest kamania, ale jeśli rezygnujemy z plusów ACE to ja odpuszczam i poczekam na ArmA 2 czy inną ciekawą akcję na ACE. Granie na czystym ArmA mnie tak nie kręci (dlatego od dawna nie gram).

Niech będzie, że to protest.

Zgadzam sie z przedmowca. Rozczarowalo mnie to, ze zrezygnowano z ACE, choc byly zapowiedzi jego wykorzystania. Brak ACE odbiera 75% przyjemnosci z gry. Szkoda. Niech i moj post bedzie glosem do protestu. :)


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 10:40 
Diopo napisał(a):
Pewnie jeszcze za mało wiem ale jeśli poprzednia kampania była z ACE i nie mieliście większych problemów to po co wracać do zwykłej jeśli się wszystkim podobało to co było ?

Khem... przeglądając forum, tak ciut dokładniej, można kilkukrotnie natknąć się na informację, że poprzednia kampania była bez A.C.E.


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 10:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-02-19, 23:32
Posty: 97
Miejscowość: Grójec
Ok mój błąd :) nie wiem czemu sobie tak ubzdurałem ale w gruncie ACE dużo dodaję nie tylko jednostki ale zmienia mechanizm rozgrywki . Ale niech wypowiedzą się stali bywalcy a nie ja


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 11:17 
Myślę, że Wasz upór związany z wykorzystaniem A.C.E. nie jest uzasadniony.

Sprawa pierwsza - kompatybilność broni, postaci i innych rzeczy wnoszonych do paczki Dreide z "przyjemnościami" A.C.E.
Jaka jest ta kompatybilność - każdy miał okazję sprawdzić, grając Sheltonowego coop'a, gdzie polscy żołdacy uwalniają inżyniera-zakładnika. Przypomnę, że A.C.E. dało wtedy użytkownikom broni spoza modu jakieś 5-6 kilo mniej, bo nie była liczona sama waga broni. Ci co mieli beryle ważyli dużo mniej niż Ci, co zdecydowali się na broń z rodziny m16/m4. A w tej kampanii będziemy korzystać z broni, jednostek i pojazdów spoza A.C.E. ...

Sprawa druga - wydajność. A.C.E. ze swoimi dodatkami jest jednak "procesorożerne". Jeśli teren działań będzie gęściej obsadzony - to liczba FPS-ów serwera zacznie drastycznie spadać. Każdy może sobie ją podejrzeć wpisując "#monitor" podczas gry. Spadek poniżej wartości 15 będzie dla wszystkich graczy aktualnie podłączonych dość odczuwalny... Lag w trakcie walki nie jest niczym przyjemnym...

Trzecia sprawa - poruszona przez Grey'a i Firefly'a - przyjemność z rozgrywki.
Problem był poruszany przy okazji innego wątku, dość zresztą kontrowersyjnego w swoim finale. Niemniej jednak ostatnia wypowiedź Spławika powinna być dla wszystkich "A.C.E.-maniaków" pewną lekcją, że sama platforma nie tworzy klimatu. Ważne jest nastawienie i dobre towarzystwo.

Przypomnę jeszcze raz, że kampanię Uhao graliśmy bez A.C.E. - i klimat był :)

Jak zauważyłem - Shelton zadeklarował chęć wprowadzenia większej liczby ludzi do gry. Na maksimum możliwości serwera nie liczę. Niemniej kwestia stabilności rozgrywki dla 30-50 osób jest sprawą poważną.

Bardzo proszę o wypowiedzenie się w temacie osoby, które grały poprzednią kampanię przynajmniej w "75%". Czy rzeczywiście mod A.C.E., a raczej jego brak, był tak odczuwalny podczas kampanii Uhao...?

@Firefly - to nic osobistego, ale jak chcesz, to udostępnię Ci na FTP log aktywności sieciowej serwera Uhao. Tak dla ustalenia, czy w tym temacie wypowiadają się osoby, które choć trochę mają wspólnego z ideą "dynamicznej kampanii CFOG".


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 12:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2014
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
Dzięki za Wasze głosy. Co prawda stawianie sprawy na zasadzie "nie ma ACE, to ja nie gram" jest moim zdaniem dziecinne i przyznam, że jestem taką postawą trochę rozczarowany. Ale oczywiście nikogo przecież do gry zmuszać nie będę.

Maxi analizuje sprawę "ACE light". Jak pisałem, ja jestem przeciwny z obawy o komfort gry, stabilność rozgrywki i wydajność serwera przy większej ilości osób, ale zobaczymy. Jeśli coś się zmieni, natychmiast poinformujemy, na razie proszę chętnych do gry o uznanie status quo.

Zamknijmy na razie temat ACE, a nade wszystko proszę o powstrzymanie się od kolejnych postów w tej sprawie osób, których opinie już znamy, bo... już je znamy i to do niczego nie prowadzi. Oprócz bałaganu.

Aha, jeszcze jedno. Ponieważ w ostatnim czasie niewiele się w CFOGowe piątki dzieje, chciałbym zapytać, co myślicie o rozgrywaniu misji "kampanijnych" co tydzień, a nie co dwa? Nie ukrywam, że taki pomysł wiąże się z tym, co oferuje nam kalendarz w najbliższym czasie, bo nie oferuje za wiele...

PS.
Ściąganie dreidepacka zostało na razie zablokowane. Maxi wprowadza małe poprawki w kwestii podpisów i przygotowuje serwer. Jak będzie gotowy do testów, link będzie znów aktywny.


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 12:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-03, 15:47
Posty: 2651
Miejscowość: Wrocław
Troche szkoda tego ACE :/

Co do piatkow, nie ma jakiegos zastoju, nie boj zaby ;)

_________________
Image
Image


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 12:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2014
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
ufoman napisał(a):
Co do piatkow, nie ma jakiegos zastoju, nie boj zaby ;)


Hehe, nie chodzi mi o zastój, ale o to, że może dałoby się poświęcić kilka "coopnightów z marszu" na rzecz tej jednak trochę bardziej zorganizowanej rozgrywki ;) Tylko pytam... ;)


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-06-29, 12:54
Posty: 797
Miejscowość: Warszawa
Tylko czy bez coopnightów będziemy w stanie wyselekcjonować odpowiednich ludzi, zwłaszcza przy założeniu "otwartości" kampanii?

Jakieś szczegóły odnośnie rekrutacji?

_________________
"Mogliście wybrać hańbę lub wojnę. Wybraliście hańbę a wojnę i tak będziecie mieli". W.Churchill


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2009-04-16, 12:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2014
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
Kizior napisał(a):
Tylko czy bez coopnightów będziemy w stanie wyselekcjonować odpowiednich ludzi, zwłaszcza przy założeniu "otwartości" kampanii?


Słuszna uwaga. Zakładam jednak, że zadanie "przetestowania" gracza, którego nie znamy, będzie należało do dowódcy sekcji, a w jaki sposób i w jakim terminie to zrobi, to już jego sprawa. Dowódca sekcji będzie odpowiadał za swoich ludzi, nawet/zwłaszcza tych "nowych"!

Informacje na temat wstępnego "procesu rekrutacji" są w ZASADACH ROZGRYWKI, dalsze szczegóły przedstawię, gdy wyłoniona zostanie grupa dowódcza, a żeby ją wyłonić, potrzebne są zgłoszenia. Pierwsze już mamy, ale trzeba poczekać jeszcze z kolejnym etapem.


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 303 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group