CFOG

Cooperative Flashpoint Online Gaming
Obecny czas: 2018-04-24, 16:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 362 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: UHAO - dynamiczna kampania online - dyskusje
PostWysłany: 2008-10-28, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2008
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
Taki pomysł mi przyszedł do głowy... :)

Biorąc pod uwagę fakt, że w ostatnich tygodniach udało nam się zachęcić do gry (zwłaszcza w piątki) całkiem pokaźną grupę osób, grzechem niemalże byłoby nie wykorzystać tego faktu, a zwłaszcza dopuścić do zmarnowania potencjału, jaki to ze sobą niesie :) Bo w ostatnich tygodniach pojawił się jeszcze jeden, dla ArmA kluczowy element - serwery działają, jak należy! Nie ma zwiech, nie ma crashów - czyli można planować coś więcej, niż "szybkie coopy" :)

Dlatego tak sobie pomyślałem, że RealOpsy być może się jeszcze rozwiną, a być może zaczniemy już za jakiś czas odczuwać zmęczenie nimi i szukać nowej formuły, która znów przyciągnie nas do ArmA. Niech więc idą swoją drogą - a my spróbujmy znaleźć alternatywę.

Idea jest prosta - dynamiczna kampania coopowa. Moje początkowe propozycje natury ogólnej:

Cytuj:
01. Wszyscy gramy po jednej stronie (coop bez PVP)
02. Kawałek po kawałku zdobywamy wyspę Uhao
03. Charakter działań bardziej bitewny, (no, potyczkowy :)), niż w stylu precyzyjnego uderzenia na tyłach wroga
04. Jeden wieczór to jednorazowa bitwa/potyczka/misja wg. modelu z RealOpsów - dowódca wyznacza zadanie do wykonania (np. zająć miasto X).
05. Głównodowodzący i jego zastępcy omawiają plan działania na forum i tu przyznają zadania poszczególnym pododdziałom, w piątek wszyscy startujemy już z wiedzą co i jak. Na forum zresztą organizator i uczestnicy tworzą też ten "okołowojenny" klimat (przydałby się osobny topic), czyli żadnego gadania o dupie Maryny, tylko wojna.
06. Można wymyślić jakiś prosty element RPGowy :) Typu, że wszyscy, oprócz dowódców, startują jako szeregowi strzelcy, a za osiągnięcia dostają awanse, specjalizują się itd.
07. Rozpoczynamy z określoną listą sprzętu; utrata czegoś powoduje, że nie będzie dostępny w następnych misjach

i teraz najciekawsze (choć pewnie najbardziej kontrowersyjne):

08. Kto zginie, ten... zginie :) Nie bierze udziału w następnych etapach rozgrywki. Auuu... Zaboli? :) Niektórych tak - ale jak się będziemy pilnować w czasie misji!


Na ostatnich RealOpsach nie było problemu ze zgromadzeniem dwudziestu osób. Myślę, że odpowiednie poprowadzenie do boju takiej małej "armii" żywych ludzi da nie tylko dowódcom, ale i nam wszystkim mnóstwo funu - dokładnie takiego, jaki ArmA w dobrym towarzystwie może dać.

Co Wy na to?

PS.
Podstawowe założenie - jeśli ktoś zgłosi chęć udziału i znajdzie się na liście, nie może dać tyłka i w wieczór "wojenny" MUSI BYĆ. Umówmy się, że jeżeli ktoś wie już na wstępie, że temu może nie podołać, niech się nie zgłasza. Chodzi po prostu o szacunek wobec innych. Oczywiste są przypadki losowe, a w zaplanowaniu tej obecności możemy pomóc przyjmując np. że gramy w to co dwa tygodnie.

_________________
http://www.polskilogopeda.co.uk | http://www.tomaszlibich.net
"Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia."


Ostatnio edytowany przez shelton 2008-11-29, 14:34, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 12:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-01-17, 01:06
Posty: 636
Miejscowość: Warszawa Ochota
1. Chewie :mrgreen:

_________________
SI VIS PACEM, PARA BELLUM
www.fia.com.pl
Once we have a war there is only one thing to do. It must be won. For defeat brings worse things than any that can ever happen in war.
Ernest Hemingway


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 14:27 
Offline
Administrator

Rejestracja: 2006-06-01, 14:30
Posty: 750
Miejscowość: Warszawa
2. ErTo

_________________
"Prusy to nie jest państwo, które posiada armię, tylko armia, która posiada państwo"
Friedrich II von Hohenzollern


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 14:43 
Praetor jeśli rozgrywka bedzie nie w weekend


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 15:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-06-29, 12:54
Posty: 797
Miejscowość: Warszawa
1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )

Może jakąś kampanię partyzancką? :mrgreen:

_________________
"Mogliście wybrać hańbę lub wojnę. Wybraliście hańbę a wojnę i tak będziecie mieli". W.Churchill


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 15:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2008
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
Propozycja terminu: środy, co dwa tygodnie, począwszy od 26.11 lub 03.12.
Myślę, że start koło 21:30, bo rano trza wstać do pracy, a jednocześnie trzeba mieć już za sobą codzienne obowiązki.
(piszę o pierwszym terminie za miesiąc, bo chciałbym to przygotować naprawdę porządnie, a to wymaga czasu)

_________________
http://www.polskilogopeda.co.uk | http://www.tomaszlibich.net
"Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia."


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 15:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-01-25, 19:09
Posty: 518
Miejscowość: Dzierżoniów
1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )
5. Donio

_________________
Image
Image


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 15:55 
1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )
5. Donio
6. Duku


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 16:11 
1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )
5. Donio
6. Duku
7. Clon


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 16:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-07-18, 02:10
Posty: 399
Miejscowość: Cheltenham
Jeśli tylko uda mi się to pogodzić z robotą to jasne.

1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )
5. Donio
6. Duku
7. Clon
8. Ice

_________________
Women will never be equal to men until they can walk down the street with a bald head and a beer gut, and still think they are sexy


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 19:14 
Chetny i gotowy :mrgreen:


1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )
5. Donio
6. Duku
7. Clon
8. Ice
9. Klinti


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 19:18 
czy komuś z aktualnie grających chciałoby się zrobić podsumowanie watku z addonami, wersjami, xamami i tym wszystkim co trzeba dodać do gołej Army, bo tam się nie da połapać ;) - przyda się pewnie nie tylko mi, ale równiez innym graczom powracającym i nowym


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 19:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2008
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
Jeśli chodzi o tę kampanię, moja propozycja jest następująca:

Cytuj:
01. ArmA 1.18
02. Queens Gambit
03. ECS
04. XAM1.4 lub XAM1.5 (ustalę z =JACKiem=, bo na 1stCav pewnie będziemy grali)
05. Kilka dodatkowych addonów, które przygotuję za kilka dni do ściągnięcia w jednej paczce


I koniec, żadnych dodatkowych udziwnień. Mam nadzieję, że dzięki temu będzie łatwiej.

_________________
http://www.polskilogopeda.co.uk | http://www.tomaszlibich.net
"Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia."


Ostatnio edytowany przez shelton, 2008-10-28, 19:34, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 19:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-03, 15:47
Posty: 2651
Miejscowość: Wrocław
1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )
5. Donio
6. Duku
7. Clon
8. Ice
9. Klinti
10. ufoman

Praetor, przeciez wszystko jest w temacie dotyczacym serwera 1st cav.
Podejrzewam, ze i tak bedziemy grali na czystej.

_________________
Image
Image


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-01-25, 19:09
Posty: 518
Miejscowość: Dzierżoniów
Wlasnie o to chodzi - jest maly balagan i nie jedna osoba miala problemy z instalacja paczek

_________________
Image
Image


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 20:48 
1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )
5. Donio
6. Duku
7. Clon
8. Ice
9. Klinti
10. ufoman
11. Eddie

Cytuj:
03. Charakter działań bardziej bitewny, (no, potyczkowy :) ), niż w stylu precyzyjnego uderzenia na tyłach wroga

Cytuj:
08. Kto zginie, ten... zginie :) Nie bierze udziału w następnych etapach rozgrywki. Auuu... Zaboli? :) Niektórych tak - ale jak się będziemy pilnować w czasie misji!


Jesli charakter dzialan ma byc bitewny, to w kazdej misji musimy sie liczyc ze znacznymi stratami. Szacuje ze po 2 misjach zostaloby nas tylu ze pozostaloby nam jedynie przylaczyc sie do partyzantki. Jedno zycie nie ma sensu przy otwartym konflikcie, co innego gdybysmy mieli tworzyc jakis oddzial resistance czy specops.

A tak poza tym, bitewnie widzialbym duzo Ai. Chyba nie zalapales sie juz na gre z nami w Bastige, ale mysle ze moglibysmy skorzystac z jego konceptu, z ta roznica ze z podzialem na czesci. Czyli, startujemy z masa sprzetu i kilkoma oddzialami Ai (wsrod ktorych moga tez byc ludzie). Mamy juz z miejsca sztywne podzialy na specjalizacje - regularna piechota, oddzialy specjalne, piloci, operatorzy ciezkiego sprzetu itp. Ogolny opis sytuacji, kadra dowodcza wyznacza cele, badz jedna osoba w roli mistrza gry wyznacza je im. Robimy planowanie na forum z wyznaczeniem slotow kto co i w jakiej ilosci. Cel nie zawsze musi byc jeden, misje konczymy w momencie jego osiagniecia badz wycofania sie, dowodcy zapisuja stan ludzi ktorzy przezyli, trupy maja okazje narodzic sie na nowo w nowej roli przy okazji nastepnej misji. Oczywiscie sprzet stracony czy zyskany takze zapamietujemy, w miedzy czasie ktos robi edycje tej samej misji uwzgledniajac nowe pozycje i tym podobne pierdoly. Mysle ze wymaga to jednak osoby mistrza gry, ktory najlepiej moze paroma prostymi skryptami ingerowac w rozgrywke, wstawiac nowe jednostki czy wysylac jednostki nieprzyjaciela do ataku/wycofywac je itp. Mysle ze import takich skryptow bylby na dluzsza mete prostrzy i lepiej dzialajacy niz tworzenie calej misji w edytorze niemal od podstaw. W zaleznosci od tego co zrobimy mozemy oczekiwac transportu ze sprzetem i Ai-kami do podlaczenia do oddzialu lub np przerwanych linii zaopatrzeniowych i problemow z amunicja. Jesli bitewnie to naprawde bitewnie i z jajem, masa sprzetu i Ai a nie dwa oddzialy ktore beda sie godzinami skradac po krzakach. W jak bez Ai to lepiej skupic sie na specops.


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-07-18, 02:10
Posty: 399
Miejscowość: Cheltenham
shelton napisał(a):
Jeśli chodzi o tę kampanię, moja propozycja jest następująca:

01. ArmA 1.18
02. Queens Gambit
03. ECS
04. XAM1.4 lub XAM1.5 (ustalę z =JACKiem=, bo na 1stCav pewnie będziemy grali)
05. Kilka dodatkowych addonów, które przygotuję za kilka dni do ściągnięcia w jednej paczce


[/quote]

No to ja odpadam :mrgreen:

Jeśli faktycznie w tej chwili jest taki burdel z cfogpaczką, mam na myśli jej stabilność i kompatybilność z innymi dodatkami to może faktycznie dajmy sobie z nią spokój. Wrzućmy Queens Gambit z ostatnim XAMem, ewentualnie ECS i tyle.

_________________
Women will never be equal to men until they can walk down the street with a bald head and a beer gut, and still think they are sexy


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-07-11, 13:16
Posty: 2008
Miejscowość: Watford / Bielsko-Biała
Spadówa, Ice, ofkoz 1.14 ;)

No, właśnie o to mi chodzi, z CFOGpaczki zrezygnujemy, prawdopodobnie z ECS także, ze względu na możliwe problemy. Zostaniemy przy czystej Armie z QG + XAM, co powinno nam wszystkim ułatwić życie.

@Eddie - mówiąc wprost - mam za małe umiejętności i nie ogarnę tego tak, jak sobie wyobrażasz. Bo jeśli chodzi o rolę "MG", to myślałem oczywiście o sobie.

Ale też skala tego, co planuję, ma być mniejsza, niż to, co piszesz. Pisząc o misjach bitewnych/potyczkowych może rzeczywiście słowa "bitewnych" użyłem nieco na wyrost - ale miałem na myśli np. atak na miasteczko, który przeprowadzony w 20 osób i tak byłby atakiem znacznie "większym" od wszystkiego, co robimy do tej pory.

I jednak stoję na stanowisku, że tylko żywi gracze po jednej stronie. Większy fun i nie trzeba się stresować, że AI utknie na krzaku, albo cały czas przypominać sobie pod którym klawiszem jest "wstrzymać ogień".

Jeśli chodzi o "śmierć gracza", to jest to rzeczywiście pomysł do przemyślenia, może się to nie sprawdzi, ale znów - uważam, że każde złagodzenie w tej kwestii będzie krokiem wstecz i "klimat" na tym ucierpi.

_________________
http://www.polskilogopeda.co.uk | http://www.tomaszlibich.net
"Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia."


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-28, 22:43 
1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )
5. Donio
6. Duku
7. Clon
8. Ice
9. Klinti
10. ufoman
11. Eddie
12. wojtekpolo


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 2008-10-29, 08:06 
Offline

Rejestracja: 2007-11-10, 02:19
Posty: 27
Miejscowość: Rzeszów
1. Chewie
2. ErTo
3. Praetor (nie w weekend)
4. Kizior (nie w weekend, czy dało by radę zaczynać o 22.00? )
5. Donio
6. Duku
7. Clon
8. Ice
9. Klinti
10. ufoman
11. Eddie
12. wojtekpolo
13. Veres

Dawno mnie nie bylo, czas to zmienic ;)


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 362 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group